donderdag 2 december 2010

Let us quilt, let us quilt





















Ik heb hard gewerkt de afgelopen dagen. Met dit weer probeer ik zoveel mogelijk binnen te blijven. Niet omdat ik niet van de sneeuw hou maar omdat mijn benen niet te vertrouwen zijn met dat witte spul op straat. Vervelend maar het geeft je wel extra quilt en patch tijd.

Dinsdag waren alle blokken voor mijn DD Ragtime Quilt gemaakt en uitgelegd op de vloer. Gisteravond zaten ze allemaal aan elkaar. Het grote knipwerk is begonnen. Elke keer een rijtje. Wat wel vervelend is, is dat ik hier mijn polsbandage niet bij om kan houden. Dat zou lief zijn voor mijn pols en handen maar bij het knippen zit een randje van de bandage steeds tussen het uiteinde van de schaar in. En dan knipt hij zo slecht.

De adventtijd is ook weer begonnen. Kaarsen branden wij hier de hele winter maar voor mij hoort het lezen van "Het mysterie" van Jostein Gaarder heel erg bij deze tijd. Het is een adventboek, elke dag lees ik een hoofdstuk. Vroeger heb ik het ook vaak voorgelezen aan DD. De verrassing is er af maar ik blijf het prachtig vinden. Als je het kunt vinden in de bieb, ik kan het van harte aanbevelen. Nu terug naar het knipwerk.

5 opmerkingen:

Klaske zei

Succes met knippen, jammer dat je je bandage niet om kan houden..
Ben benieuwd hoe ie gaat worden!!
Ik ben blij dat hier geen sneeuw ligt, je krijgt er wel mooie foto's van, maar als je d'r uit moet...Groetjes KLaske

inge zei

ik ga ook niet veel buiten hoor in dit weer, enkel de hoogstnoodzakelijke dingen (zoals gaan werken).

Shirley zei

hij is enig! Ik knip ook voorzichtig,heb net een raggie geknipt, met mijn zere hand hield ik de schaar op de tafel steunend vast langs de naden, en met mijn goede hand duwde ik hem steeds op de punt dicht om te knippen, werkte goed.

Yvonne aka sommeke zei

Sterkte met het knipwerk! Wel voorzichtig doen met je hand hoor!
Prachtige rag!

Gerda Hartman zei

Wat een prachtige kleuren. Jammer dat je de bandage niet kunt gebruiken. Rustig aan dan maar met knippen. Dat boek lijkt mij ook wel wat. Heerlijk lezen. Daar kunnen we hier ook geen genoeg van krijgen. Later vanmorgen plaats ik de laatste foto's van Amy's cadeau. Moet nog foto's nemen, maar nu eerst naar de fysiotherapie. Brrrrrr, ik moet er weer door.