maandag 29 november 2010

Speciaal voor Evy en voor Gerda


Dames, het quiltje voor in de kerststal is klaar. Afgelopen zaterdag heb ik tussen verjaardagsvisite door steeds een paar steekjes kunnen doen en de bies zit er nu ook om heen.

Ik heb al jaren een kerststalletje met berenfiguren er in (@Gerda, ik zet later nog een foto met beeldjes op mijn blog maar ze staan nu nog achter het luik verstopt). De kleuren zijn allemaal pasteltinten en in het stalletje hoort een geprint quiltje. Een geprint quiltje??? Ja, dat was mijn quilters eer te na. Meestal denk ik er te laat aan, maar vorig jaar kocht ik in Tilburg een paar lapjes en deze maand heb ik hem gemaakt.




De top bestaat uit een half inch hexagonen, kleiner konden mijn handen niet aan. Ze zijn met de hand tegen elkaar aan gezet en met de hand op de ondergrond geappliqueerd. Bij het Quilters Palet kocht ik een handige mal om de hexagonen snel te kunnen snijden. De quilt is machinaal doorgestikt en ik vind hem erg lief geworden. Al zijn het niet helemaal mijn kleuren.



Nog een kijkje aan de achterkant.

4 opmerkingen:

inge zei

wat een leuk quiltje!

Gerda Hartman zei

Wat is ie lief geworden. Wat zul dit jaar met dubbel veel plezier naar je kerststalletje kijken.

Evy zei

Ahhh... wat een schatje!

Hij is super lief geworden. Misschien een idee op van die half inch hexagons een bed-quilt te maken? (sweet innocent smile)

Yvonne aka sommeke zei

Ooh, die Evy!!!!
Halve inch is al heel klein, prachtig quiltje!