donderdag 3 september 2009

Vooral veel stof en een open dag

Vorige week was het eindelijk zo ver. Na een bestelling in februari, een levering vanuit Denemarken die eindeloos werd uitgesteld omdat de stof niet op voorraad was, mijn eigen vakantie en de vakantie van Evy, kon ik nu toch mijn biezen stof ophalen bij het Quilters Palet. Maar nee Evy, ik heb nog geen Civil War Diary Quilt blokken van een bies voorzien. Ik liep nog wat achter met blokken maken en ik heb ufo’s afgemaakt. Volgende week ga ik beginnen. Dit zal wel altijd de quilt blijven met de stof die nog geweven moest worden!



Bij Evy heb ik ook gelijk een Noodle mee genomen voor een workshop die ik daar later dit jaar nog ga volgen. Eigenlijk wilde ik een blauwe maar ik kwam weer met een groene naar buiten. En dan maar vol houden dat ik een blauw klant ben.


Op 5 juli heb ik een paper piecing workshop gevolgd bij het Quilters Palet. (Klik op de link om onze resultaten te kunnen zien op Evy's Blog). Het enige wat nog moest gebeuren was het door quilten. Weken lang heb ik gedacht dat ik geen zwart garen had, om vlak voordat de winkel weer open ging er achter te komen dat er onder in mijn naaidoos al een nieuw rolletje zat. Ik wil nog een grote zwarte knoop in het midden zetten. Als ik die gevonden heb, quilt ik ook het gele gedeelte door.

Ik heb nog hard gewerkt aan de CWD blokken maar die mag ik de 14de pas laten zien.

Tot slot, als je tijd hebt, ga dan dit weekend een kijkje nemen bij het Quilters Palet in Den Haag. Zowel zaterdag als zondag is er een open dag. De winkel is verbouwd, er zijn nu nog meer stoffen. Altijd de moeite waard! Misschien tot ziens.

4 opmerkingen:

nadia zei

Wow petra, wat een mooie stof heb je gekocht voor de biezen in de CWDQ, dat wordt vast een heel mooi geheel! Ik heb de update van aug gemist ivm vakantie maar die ga ik in sept niet inhalen ;-) Een blokje is in de maak maar of het er nog meer worden....je zult het zien op de veertiende, tot dan! Nadia

Klaske zei

Mooie stof Petra, ik moet ook nog bedenken wat voor stof ik wil,maar ik heb nog niet zoveel blokjes, dus ik heb nog wel even tijd!Ben benieuwd naar je blokjes op de 14e!
Alvast een fijn weekend!

quiltlodge Gerda zei

Mooie stof heb je daar en dank je wel voor de tip op mijn blog. Ik had nog nooit van die naalden gehoord, maar ga er meteen naar op zoek. Weer een ergernis (en dus nog een overbodige ook) minder. Nogmaals bedankt.

Evy zei

Zo was al die tijd elke zending uit Denemarken voor ons "Petra's zending". :)

Ik wacht rustig het resultaat van de quilt met de "stof in wording" af.

Groetjes,
Evy