zondag 27 september 2009

De mooiste stoomtrein ter wereld


Fort William

Als je gek bent van stoomtreinen dan moet je proberen om ooit het ritje Fort William (genoemt naar Willem van Oranje, getrouwd met Mary) naar Maillag te maken. Het bijzondere van deze stoomtrein is, buiten het werkelijk schitterende Schotse landschap waar je doorheen rijdt, dat de trein nog gewoon in de normale dienstregeling is opgenomen. Een trein eerder of later nemen kan ook, maar dan heb je geen stoom loc.

Sinds de trein een rol heeft gehad in de Harry Potter films is het wel veel drukker op het traject geworden. Reserveren is absoluut noodzakelijk. Wij hebben retour tickets genomen en brachten zo’n drie uur door in de stoomtrein en genoten van het uitzicht.

Today I will take you on a steam train rite from Fort William to Maillag in Scotland. A very famous rite, not only for the very beautiful landscape you are touring trough but also because the train was seen in the Harry Potter movies. If you ever have the change, make reservations (absolutely necessary) and make the rite yourself. Worth every penny!




Een bekend plaatje voor HP fans,
if you are a HP fan you must know this picture!





De kust bereikt, the coast.



Het hoogtepunt van de reis: Glenfinnan Viaduct.
The highlight of the journey: Glenfinnan Viaduct.


Heb ik ook nog wat aan handwerken gedaan? Ja hoor. Ondanks een zeer verkouden hoofd eerder deze week heb ik aan een geheim project gewerkt, is mijn Streets of London top weer een stukje verder en heb ik afgelopen vrijdag een hele leerzame cursus gevolgd over het gebruik van kleur in quilts. Heel veel informatie maar heel leerzaam. En gunstig voor Evy’s winkeltje; ik mis nog heel wat kleuren in mijn voorraad :-) stofjes.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is het landschap toch mooi, ik heb eer even genoten Petra , dank je wel, je laat me weer even terug komen in het land waar ik zo van houd.
Liefs Joke

Gerda Hartman zei

Petra, grappig ik had net Ingeborg aan de lijn toen jouw reactie binnenkwam. Het is inderdaad een super leuke workshop en een geweldig mens en ja, heerlijke koek gehad.

Margeeth zei

O wat leuk en herkenbaar, deze ga ik onthouden voor als we ooit nog eens met de jongens (alletwee natuurlijk fans van Harry) in Schotland komen!

Anoniem zei

I am sure this paragraph has touched all the internet visitors, its really really
good paragraph on building up new blog.

Also visit my web blog - acoustic guitar a chord