zondag 6 september 2009

Rondreis door Schotland

Speciaal voor Joke en Willy neem ik jullie vandaag, en de komende dagen, mee op een rondreis door Schotland. Dit zijn foto's die gemaakt zijn toen we in het gebied dat men Borderland noemt verbleven.

We beginnen in Edinburgh. Al kan ik niet veel foto’s laten zien. Op de eerste foto zie je een uithang bord dat we erg mooi vonden.


Dit is een stukje Royal Mile, de weg die loopt van Edingburh Castle naar het Holly Rood Palace. Veel verder zijn we de Mile niet opgekomen, het was er heel erg druk omdat er een begrafenisdienst werd gehouden in de kathedraal voor een omgekomen brandweerman. Bovendien ging het zo hard regen dat we een museum ingedoken en zijn en daarna het opgeven hebben.


Op de tweede serie foto’s zien jullie Alnwick Castle, een kasteel uit de (late) middeleeuwen. Hier zijn opnames gemaakt die gebruikt zijn in de Harry Potter films. Als je er rondloopt dan herken je veel, al zijn er voor de film slechts kleine stukjes gebruikt.








Op de volgende foto’s zien jullie Leaderfoot Bridges. Een spoorweg viaduct uit de 19de eeuw.



Dit is het voor deze keer. Morgen volgt er meer.

1 opmerking:

Johanna Zweden zei

O Petra

Wat heerlijk dat ik even mee kon lopen, en wat mis ik dat land, vooral als je 8 jaar zoals ik daar heb mogen wonen.
Ik ben benieuwd naar de rest van de foto´s want weet je, ik heb weinig foto´s dit komt natuurlijk omdat ik toen nog geen digi had!! Nu maak jij m een heel gelukkig mens , dat ikw eer even met je mee mag lopen over de Royal Mile, wat is die toch prachtig, in elk steegje en hoekje vond je wel geschiedenis, ook al loop je daar elke dag, je zal er altijd iets meer en nieuws ontdekken,
Dank je wel lieve Petra.
Groetjes Joke en een fijne avond.