woensdag 1 april 2020

Een beetje lente in huis en een finished quilt



 Kijk eens wat lief. Deze bracht DH mee terug samen met de boodschappen. We zien elkaar heel weinig op dit moment, ondanks dat hij thuis werkt. Door de corona crisis is zijn toch al drukke baan verandert in een dubbele baan als het niet meer is. Ik zit nog steeds in zelf-isolatie dus ik kan geen boodschappen gaan doen. DH is zo lief om met mijn lijstje op pad te gaan maar ik moet wel een paar dagen van te voren aankondigen dat er weer boodschappen nodig zijn en hem dan er nog een paar keer aan helpen herinneren. 😀 Geeft niks, we komen er wel uit met z'n tweeën, er zijn veel ergere dingen. Deze bloemen stonden niet op het lijstje maar ik was er wel erg blij mee. Een beetje lente in huis, en met dit zonnetje zie ik de tuin ook steeds verder uitlopen. Wat ben ik nu blij met mijn tuin (en dat zegt iemand die geen groene vingers heeft).


 Ik heb de laatste dagen hard doorgewerkt. Mijn Falling Charms Quilt is af. Ik kan op dit moment geen beroep doen op de lange armen van DH dus moeten de foto's maar even zo. Een betere foto komt later wel weer.


 Ik heb voor de bovenkant twee charmpacks gebruikt en een aantal losse stukken stof uit de zelfde serie, lang geleden gekocht bij het Quilters Palet. De crème stof is het laatste restje stof dat ik overhad van de sashings voor de Civil War Diary Quilt. Ik was één van de eerste die die quilt ging maken en ik kocht ruim stof in voor de basisstof en de sashings, denkende dat ik mij met mijn rot handen vast wel een keer zou versnijden. Uiteindelijk versneed ik mij niet één keer en bleek het boek iets te ruim te zijn met de opgegeven hoeveelheid. Op een paar kleine stukjes na die in mijn CWD scrap quilt gaan ben ik nu door de stof heen.


Alle stukken die ik nog overhad nadat ik de top klaar had heb ik verwerkt tot een achterkant. Ik zag laats een quiltster die dat de "after quilt" noemde. Dat vind ik wel een goede naam.


Het is  uiteindelijk een vrolijke, ruime 1-persoons quilt geworden waar ik erg blij mee ben. Ik wordt er vrolijk van en dat is iets wat ik in deze tijden kan gebruiken. En in elk geval is mijn work in progress lijstje een item kleiner geworden. Op naar de volgende.

2 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat is het een mooie quilt geworden. Fijn dat je je man toch af en toe nog ziet en dat hij boodschappen doet. Veel sterkte met je handen en je gezondheid.

Gerda Hartman zei

Een mooie affo Petra! Geniet lekker van je mooie bloemen. Hier ook al zo blij met het feit dat we een tuin hebben.