dinsdag 7 april 2020

Door gewerkt en lieve dingen


Ik ben een nieuwsdier, ik kijk (bijna) altijd naar het journaal, de radio staat vaak op een nieuwszender en de krant lees ik ook altijd uitgebreid maar ik merk nu aan mij zelf dat ik geen Corona nieuws meer kan horen. Of in elk geval niet zoveel als dat het wordt aangeboden, en dan heb ik ook nog de pech dat ik er veel over hoor via het werk van DH die nu thuis werkt. Ik heb besloten dat ik het nieuws wel blijf volgen maar gedoseerd. De rest van de tijd zet ik muziekcd's of een luisterboek cd op zodat ik niet ongemerkt extra nieuws mee krijg. Ik verveel mij helemaal niet, ik weet niet eens goed wat dat is, maar wat ik nu heel erg mis is een bezoekje aan of van DD. We praten wel maar ik mis persoonlijk contact. Dat hebben we ook niet als zij in het buitenland is voor langere tijd maar op de één of andere manier voelt dit anders.

Toch heeft Corona ook bijzondere kanten. Ik vond vorige week deze bloemen bij de voordeur op de stoep. Een zomaar presentje van een buurvrouw.




De eerste echte grote quilt die ik maakte was de Civil War Diary Quilt die in september 2011 klaar kwam. Ik was er al eerder aan begonnen maar de laatste weken heb ik hard gewerkt aan een top gemaakt van alle restjes van deze quilt. De top kwam gisteren af en is uiteindelijk 64 bij 64 inch geworden. Groter gaat niet want ik ben inmiddels door zoveel stofjes heen dat ik, als ik de nog overgebleven lapjes gebruik, ik een beetje vreemde kleurverdeling krijg. Die lapjes gebruik ik maar in de achterkant.

Gisteren heb ik bij het Quilters Palet tussenvulling besteld en de dames waren heel snel want het is gisteren al verzonden. Hopelijk wordt het vandaag al bezorgd, maar anders morgen.Het was werk waarbij ik niet echt hoefde na te denken en ik snelheid kon maken. Precies wat ik nu nodig had.



Doe voorzichtig en pas op jezelf en op elkaar.

2 opmerkingen:

inge zei

ik probeer ook minder naar het nieuws te kijken. kijk alleen nog om 11 uur naar de persconferentie hier van de federale overheidsdienst, en daarna naar het avondjournaal.
het is wat hé! hou je goed, ik vind ook 'troost' tussen de lapjes!

Gerda Hartman zei

Wij kijken om 8 uur uitgebreid journaal. En alhoewel ik altijd de hele dag de radio aan heb, op Groot nieuws radio, merk ik dat ik niet meer gespitst ben op het nieuws. Net als "vroeger" merk ik soms dat het al voorbij is, voor ik er erg in heb. En zo is het voor mij ook natuurlijker. Je wordt er inderdaad turreluurs van. Wat lief die bloemen en al weer een mooie top af! Wel gezellig dat je nu weer veel blogjes maakt!