zaterdag 25 april 2020

Scrap Quilt

Mijn borduurmachine is weer terug maar ik ben nog niet tevreden. Jammer genoeg is het in deze tijden lastiger dan normaal om de machine weer terug bij de dokter te krijgen. Dat laatste zorgde wel voor veranderingen van plannen. In plaats van weer hard aan het borduren voor DD Kerstquilt ben ik weer verder gegaan met de Scrap Quilt gemaakt van de resten van de Civil War Diary Quilt.



Het zijn niet de beste foto's maar ik mis nog steeds de hulp van een zeker iemand met lange armen. Het Coronavirus slokt de meeste van zijn tijd op.


Maar op deze manier krijgen jullie in elk geval enig idee waar ik mee bezig ben.



Voor de achterkant heb ik alle restjes opgemaakt die ik nog over had.  In plaats van een zeer goed gevulde doos met resten is dit nu nog over: 



Deze resten snij ik nog op voor in mijn 2,5" rest blokkendoos en voor in mijn rest stripsdoos.


Gelukkig was ik wel zo slim om voor het maken van de achterkant eerst de afwerkbies alvast te snijden en aan elkaar te zetten. Zo past straks alles weer bij elkaar.



De Quilt is inmiddels gedubbeld en geregen. Dat was nog wel een gedoe. Normaal doe ik dat met een quiltvriendin maar dat gaat nu natuurlijk niet.




Inmiddels wordt de quilt hard doorgequilt onder de machine. Fijn weekend allemaal en pas op elkaar!

1 opmerking:

Gerda Hartman zei

Wat jammer dat je borduurmachine niet naar tevredenheid is gerepareerd. Hopelijk snel en nu wel goed gerepareerd thuis. Zo knap hoe jij je restjes eerst weer opmaakt. Een hele mooie bestemming zo.