zondag 11 april 2010

Druk en productief weekend.

Het is een creatief weekend geweest hier. Jammer genoeg heb ik nog niet verder kunnen werken aan de X-factor (afgelopen dinsdag heb ik een workshop gevolgd); daar voor moeten eerst een hoop blokjes gesneden worden. En dan kan het op vol speed vooruit.

De elfjurk is af, op de zoom na. De onderrok moet ook alleen nog een zoom, de riem is helemaal af. We hebben bedacht dat het over twee weken nog best fris kan zijn en een gewone jas over een elfjurk staat natuurlijk niet leuk. Gelukkig hadden ze bij de winkel nog wat stof waar ook de riem van gemaakt is. Dat wordt nu een simpele omslagdoek. Ik heb nog genoeg stof over van de jurk om die om te biezen.

Verder heb ik gewerkt aan een zak waar DH zijn telelens in kan vervoeren. Hij heeft er een prachtige tas bij, maar die is zo groot dat hij niet in de fotorugtas past. Ik ben nu een gequilte knikkerzak, sorry fotozak, aan het maken zodat hij er wel bij past in de rugzak. Het is niet handig om met een rugzak te lopen en dan nog je handen vol te hebben met iets anders dan je camera :-).

Verder heb ik hard gewerkt aan de CWDQ blokken. Ik had er laatst wel acht geknipt maar ik had nog geen blok in elkaar gezet. En het is al bijna weer de 14de. Tijd om daar aan te werken maar voor het resultaat moeten jullie nog even geduld hebben.

Ook DD had een creatief weekend en maakte twee tekeningen die ik jullie niet wil onthouden. Fijne avond nog allemaal.




4 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Complimenten voor die leuke tekeningen!

Gerda Hartman zei

Ben benieuwd naar de jurk! Mooie tekeningen. Ik hoop binnenkort van oudste dochter een olieverfschilderij laten zien waar ze aan bezig is voor een opdracht voor school. Heel anders dan van jouw dochter, maar ikke benne ook trots op mijn dochter (lol).

Annelies.H. zei

Prachtige tekeningen. En de fototas dat vehaal komt mij bekent voor ik heb ook een grote tas en dat is erg onhandig als je even... Ben op zoek naar een kleine erbij, maar zelf maken kan naruurlijk ook.

Groetjes Annelies.H.

Lida zei

Die jurk wordt een groot succes, dat is nu wel zeker en een goed idee van de omslagdoek en prachtige tekeningen, heerlijk dat zij ook al zo creatief is! Fijne dag, groetjes
Lida