dinsdag 1 december 2020

December



Het is al weer 1 december; ondanks dat dit een heel raar jaar is met veel wachten op van alles vliegt de tijd toch heel erg snel voorbij. En ondanks een hoop narigheid is er ook een hoop waar ik blij van wordt. Op bovenstaande foto zien jullie de winter bloeiende boom in mijn voortuin. Twee jaar terug hebben wij alle takken en takjes met blad in deze boom er af geknipt om van een zeer hardnekkige schimmel in de boom af te komen. Dit jaar bloeit hij als nooit te voren. DH heeft heel veel geluk, doordat zijn werkkamer recent verplaatst is in huis heeft hij nu elke dag volop uitzicht op deze boom. Er zijn slechtere uitzichten, toch?

 


Keurig op tijd was de Kerstvoorbereiding XL Quilt klaar. Afgelopen zaterdag heb ik de quilt aan haar cadeau gedaan. Het kan verkeren. Als puber heeft ze ooit gedreigd om alle quilts die ze zou erven op te hangen en er vervolgens muren voor te zetten. "Goede isolatie mam". Inmiddels een aantal jaren verder, maak ik quilts op verzoek voor haar. En er komt geen muur voor, ze worden gewoon op bed gelegd. 😂

 


Inmiddels is de Hidden Stars quilt bijna klaar. Onder genot van een kopje winterthee ben ik het laatste stukje aan het tegenzomen. Ik hoop dat voor volgend weekend deze quilt ook klaar is. Dat is dan quilt no. 5 in 2020 en quilt no. 4 in coronatijd. En van deze 5 quilts ben ik er 4 ook in dit jaar begonnen. Ik doe wel eens langer over het maken van een quilt.


 
 

 De EPP sterrenlap is ook weer wat groter geworden. Nog geen melkweg maar elk sterretje is er één.
 
Waar ik ook heel erg blij van werd waren stofjes die ik bij SuperGoof op haar site zag verschijnen. Ik ken Belle en Boo (als je op de laatste link klikt kun je alle stoffen zien die Ingrid van deze serie heeft, niet alleen de stoffen die ik kocht) stof wel uit Engeland maar ik had er niks van in mijn voorraad. 


 


 

 
Hoewel alle lapjes erg leuk, lief enz enz zijn, bovenstaand lapje en het lapje hieronder zijn mijn absolute favorieten. 

 


Hierboven zie je foto's van de stofjes die ik bij Ingrid besteld en die zij, ondanks al het andere dat haar op dit moment bezig houd, supersnel aan mijn op de post deed. Ik ontving de stofjes ook nog een superleuk verpakt.


Dank je wel Ingrid. Ik werd hier erg vrolijk van.

1 opmerking:

Gerlily zei

Prachtig Petra, zoveel afgerond. Voor mij is het ook een heel goed "afrondingsjaar" geweest. Deze week kwamen er maar liefst 2 gehaakte dekens klaar voor de kleinkinderen. En heb ik ook een quilt te voorschijn gehaald die nu eindelijk door gequilt wordt. En hoe kan het ook anders; ik bestelde dezelfde stofjes bij Ingrid! En ook super snel in huis. Heb er zelfs borduurpatronen van gevonden. Dus een idee voor een volgende quilt is weer geboren.