dinsdag 1 december 2015

Can't believe it is December already

Ik kan het echt niet geloven dat het alweer december is. De laatste maanden heb ik wel gehandwerkt maar het stond op een laag pitje. Ik moest net genoeg patchen om mijn handen soepel te houden en net niet te veel om echt last van mijn handen te krijgen :-) Een dunne scheidslijn. Daarom schiet mijn blog er ook bij in, ik spaar mijn handen dan voor het pachtsen.

Afgelopen weekend hebben wij in Canterbury door gebracht. We hebben hele leuke dagen gehad met alle soorten weer, regen, zon, kou en wind. Gelukkig zijn we nooit doornat geregend en als het echt te koud werd was er altijd wel een tearoom of iets dergelijks in de buurt.


De stad was al prachtig versierd en we hebben de Cathedral  aan het eind van de middag bekeken toen alle lichtjes al aan waren.

We hadden ook een ontmoeting met familie afgesproken en we troffen elkaar bij Oscar & Bentley. Een geweldig adres. Mijn DD mag geen gluten eten en dit restaurant serveert alles (ontbijt, lunch, cream tea en diner) glutenvrij. Wij namen er 's middags een cream tea en ondanks dat van de 5 mensen er maar 1 glutenvrij moet eten waren we allemaal verrast over hoe lekker het was. Wie bekend is met glutenvrij eten weet dat cake en brood meestal erg droog en compact is. Niet hier, we gingen bijna twijfelen of het wel glutenvrij was maar DD heeft geen enkele reactie gehad dus was alles prima in orde. Als je in de buurt bent, de Vanilla fudge cake en de scones zijn erg lekker, of je nu glutenvrij moet eten of niet.
 

Op verzoek van DD hebben we er de tweede dag ons avondeten gegeten. Voor het eerst in 10 jaar at ze Fish and Chips. Ik ook en het was niet te onderscheiden van een "normale" versie. DH had een vegetarische hamburger die ook erg lekker was en prachtig opgediend. DD en ik deelde een toetje, wintercrumble, zo lekker dat als we niet zo vol hadden gezeten we wel een eigen toetje hadden gelust.

Nu draait de wasmachine op volle toeren, de enorme stapel nieuwe boeken moet een plekje krijgen, ben ik de vriezer aan het vullen met alle glutenvrij spullen die we mee naar huis hebben genomen (lekkerder en goedkoper dan hier) en ik hoop vanmiddag nog een blokje voor de Nearly Insane te kunnen maken. DD en DH zijn vanavond laat thuis, we eten dus laat en dat geeft mij iets extra tijd.

1 opmerking:

inge zei

die dagen Canterbury klinken heerlijk!