zaterdag 13 februari 2010

Twee mooie Affo's

Op dinsdagavond proberen we altijd met ons drieën te quilten. Elke keer bij iemand anders. Het lukt niet altijd, soms quilten we met twee personen en soms lukt het gewoon niet. Maar mijn quiltmaatje Ingeborg heeft op onze “bee” een schitterende quilt laten zien.

Ze heeft bij het Quilters Palet een cursus Atarashii gevolgd. Met een vliegende vaart heeft ze de quilt afgemaakt in een voor haar heel geliefde kleur. Wij vinden hem echt prachtig geworden. Als jullie nog een andere Atarashii willen zien die op de zelfde cursus is gemaakt dan moeten jullie even een kijkje nemen op Evy’s blog (de eigenares van het Quilters Palet). Door haar kleurgebruik heeft Andra een heel andere uitstraling gekregen, maar ook zo mooi!



Achterkant


Voorkant


Kijk eens wat ik voor leuk verjaardagscadeautje ik gekregen heb van een heel lief vriendinnetje. Toen ze het cadeautje van mijn verlanglijstje niet kon krijgen verzon ze dit:

Het mapje heet “Puppenmuetterchens Naehschule en bevat acht patronen met daarop oude poppenkleding patronen. Zo lief om te zien. Ik ga gauw er wat van maken. Als je het ook wilt hebben, het is gekocht in het Openlucht Museum in Arnhem!



Ook ik heb een affo. Op het lijstje stond dat ik deze maand mijn werkstuk voor de workshop “Stadje bouwen” af moest maken. En dat is gelukt want hij was op 1 februari al klaar. Ik heb heel veel geleerd van dit werkstuk. Het effect is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had maar dat maak ik met een nieuw stadje vast goed. En ik ga zeker nog een stadje maken, hoewel er eerst een aantal andere dingen afmoeten.

Tijdens het quilten van dit stadje (wat een erg intensieve bezigheid was) verzuchte ik: “Het volgende stadje dat ik maak wordt niet groter dan A-4 formaat!” Mijn DH moest erg lachen en stelde toen vast dat ik mijn huizen dan vast niet kleiner dan A-5 formaat zou gaan maken. Snel klaar dus!


Eindelijk af!


Quilt detail

1 opmerking:

Yvonne aka sommeke zei

Wat is je stadjesquilt schitterend! M'n complimenten!