woensdag 23 december 2009

Pronken met andermans veren, eh andermans CWDQ

Helga's CWDQ


Vandaag ga ik pronken met andermans veren. Mijn kerstquiltje schiet op maar is nog niet klaar. Ik heb echter iets te tonen om ons CWDQ-sters aan het werk te houden. Helga’s Civil War Diary Quilt is af, sprak zij een beetje jaloers en ik mag de foto op mijn blog zetten. Hij is echt prachtig geworden en omdat Helga een hoop stofjes heeft gebruikt die ikzelf ook gebruik, kan ik aardig zien hoe mijn quilt straks gaat worden. Ik heb de foto uitgeprint en boven mijn werkhoek gehangen. Een stok achter deur, dit wil ik ook, dus opschieten! :-)

De quilt is 9 bij 12 blokken groot geworden zodat hij precies op het bed paste zonder dat de punten op de grond hangen. Als ik het goed heb is Helga in januari begonnen, de quilt is in elk geval ruim binnen een jaar gemaakt. Hij is doorgequilt bij de North Sea Quilters met het patroon 'Popcorn' van Jodi Beamish. In april gaan Helga en ik toevallig dezelfde cursus volgen bij het Quilters Palet in Den Haag. Hopelijk kan ik haar overhalen om de quilt dan mee te nemen. Ik wil hem dolgraag in het echt zien.

Helga, van harte gefeliciteerd met deze prachtige quilt en nogmaals bedankt dat ik de foto op mijn blog mocht zetten. Fijne feestdagen en een goed en creatief 2010.

Morgen hoop ik klaar te zijn met door quilten van mijn kerstquiltje. Tot dan.


In the bleak midwinter van Loreena McKennitt

2 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Wow ziet er geweldig uit. Eer ik zo ver ben ........ Maar het houdt de moed erin! Ben benieuwd naar je kerstquiltje.

Jossie zei

Wat is dat een prachtige quilt geworden. Geeft mij meteen weer een impuls om er in januari mee verder te gaan. Het project ligt hier even stil i.v.m. met iets wat ik perse dit jaar nog af wil hebben. Maar complimenten aan Helga hoor. Heel mooi!