maandag 1 juni 2020

Update over de Kerstvoorbereiding XL Quilt

Gerlily (klik vooral op haar naam en neem een kijkje op haar blog, ze maakt zulke leuke dingen) heeft gevraagd of ik jullie op de hoogte wil houden over de voortgang van de Kerstvoorbereiding XL. Mijn streefdatum is om deze top op 1 oktober bij de longarmquiltster te krijgen dus is een update op elke eerste van de maand wel handig. Ik werk graag naar een vaste einddatum toe.

Ik heb een afspraak gemaakt bij het Quilters Palet en weten jullie al die die tegen die tijd weer een fysieke winkel bezit? Op 1 juli openen zij een winkel in Monster. Ik ben er erg blij mee, in persoon advies kunnen vragen is altijd prettig en ik zoek nu eenmaal liever mijn stof live uit. Stoffen die ik via het internet aanschaf zijn bij mij altijd net iets anders (tot heel erg anders) van kleur dan dat ik dacht. Een nieuwe laptop met een goede kleurenkaart heeft daar niks aan kunnen veranderen.

De bedoeling is om elke maand 20 % van de top klaar te krijgen (dat zijn 10 banen), dat is deze maand net niet gelukt. In mei ben ik erg laat begonnen met het werken aan deze quilt omdat ik pas erg laat over een goedwerkende naaimachine beschikte (en ik heb eerst ook nog aan het doorquilten van de Civil War Scrap Quit gewerkt). Nu ik wel een goedwerkende machine heb gaat alles nog wel langzaam omdat ik echt heel erg aan deze machine moet wennen. De paar % die ik deze maand niet af kreeg hoop ik dus volgende maand goed te maken.




We beginnen link met het welkoms bord voor de North Pole, om verder te gaan 




met het station, de locomotief en wagonnetjes vol met dingen die nodig zijn of juist in de Kersttijd

 


veel gebruikt worden.








Inmiddels ben ik aan de linkerkant van de top begonnen met de eerste taferelen het Kerstdorp zelf.







 In dit gedeelte gaat het vooral over plezier, het schaatsen,




huishoudelijke zaken zoals de was,





en de aanschaf van kleding.

Later komen ook nog dingen als eten, de pub, en versieren van de Kerstboom voorbij. Genoeg om voorlopig met Kerst bezig te zijn, aan alleen december heb je nu eenmaal geen tijd genoeg om een Kerstquilt van deze afmetingen te maken. Ik ben gek op Kerstmuziek maar die zet ik in deze tijd van het jaar nog maar niet op als ik aan deze quilt werk.

Hieronder zien jullie een Kerstelf waar ik zelf verlieft op ben, ik moet altijd zo om hem lachen met dat veel te grote Kerstmannenpak aan .




2 opmerkingen:

Marjan zei

Wat wordt dit een geweldig mooie quilt! Zo leuk met al die verschillende tafereeltjes. En prachtige kersterige stofjes. Nee, ik wist niet dat het Quilters Palet weer fysiek open gaat! Dank voor de tip!

Gerda Hartman zei

Mooi Petra. Echt een monster project. Ik heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken.