zondag 10 maart 2019

I've got a finish!

Ik heb de laatste maand, gedwongen, wat rustiger aan gedaan met patchen. Op zich ook niet erg want ik heb nu een aantal boeken uit kunnen lezen. Op de een of andere manier, ondanks dat ik er altijd goed op let, had ik mijn wijsvinger licht overbelast en natuurlijk de wijsvinger van mijn schrijfhand. Uit ervaring weet ik dat ik dan gewoon moet stoppen en vooral niet gelijk moet gaan beginnen op full speed als de klachten over zijn. Als ik dat wel doe, en die neiging heb ik altijd, dan worden de problemen veel groter en duurt het veel langer voordat het echt over is.

Gelukkig waren de klachten over na een paar dagen voorzichtig zijn en heb ik mijn hand vervolgens nog een paar dagen extra rust gegund. Vervolgens ben ik gaan patchen (en het verwijderen van de microtags) met de kookwekker er naast. 10 minuten werken, 15 minuten iets totaal anders doen. Het lijkt of je op deze manier echt niet opschiet maar aan het einde van de dag valt dat reuze mee.

Ik heb met de kookwekker mijn Irish Chain Srap Quilt afgemaakt. Alle stof, voor en achterkant, zijn resten en restjes van mijn Totaal Mesjogge Quilt (The Nearly Insane). Door quilten is inmiddels ook gebeurd en een schaatsweekend (WK Alround) was een prima gelegenheid om de afwerkbies tegen te zomen.




Voorkant



Achterkant

Het is een ruime 1-persoonsquilt voor mijzelf geworden. Ik ben heel erg blij met het resultaat. Het patroon vind ik erg leuk maar ik ben ook heel nieuwsgierig geworden naar het effect van dit patroon als ik de vierkanten niet 2" x 2 " maak maar een stuk kleiner. Deze keer was de grote maar handig want ik had nog heel veel rest stroken liggen van 2,5" breed.

Het enige wat ik nog moet doen is een label achter op. DD moet daar altijd erg om lachen, volgens haar maak ik wel altijd een label op een quilt die ik cadeau geeft maar komt het er (bijna) nooit van als de quilt voor eigen gebruik is. Daar heeft ze niet helemaal ongelijk in. Ik ben een voorstander van een quiltlabel, heb er ook geen hekel aan om ze achterop te naaien maar het is heel vaak een vergeet. Als ik de microtags verwijdert heb dan is voor mijn gevoel de quilt af. Deze keer wilde ik het eens gelijk doen maar dat ging niet door. Ik maak altijd een label met behulp van mijn borduurmachine maar ik kan op dit moment niet bij mijn versteviging die ik daarvoor nodig heb. Ik heb nog een label geschreven maar mijn pigma pen deed het zo dun dat ik dat niet mooi vond. Dus toch wachten met het label.

Nu weer door met de Kim McLean Quilt.

4 opmerkingen:

Marjan zei

Wow, wat prachtig geworden, Petra! Ook de achterkant vind ik heel mooi. Voorzichtig aan hoor, altijd oppassen met overbelasting...

Gerda Hartman zei

Prachtige affo Petra. Kun je weer afstrepen. Fijn dat het met je hand weer de goede kant op gaat.

Guusje, zei

Hij is prachtig geworden. Goed dat je toch op tijd rust neemt zo kun je steeds iets doen.

Judith zei

Wow, wat een beauty! Echt super mooi. Kun je lekker onder je quilt een boekje lezen. fijne zondag.