woensdag 30 januari 2019

Verlieft

Ik maakte al een flink aantal jaar quilts, maar altijd kleine. In 2009 ben ik begonnen aan mijn eerste echte grote quilt. Een sampler quilt met de patronen van Rosemary Young. Ik was erg geïntrigeerd door de dagboek fragmenten van vrouwen bij de blokken. Net in de tijd dat ik wilde beginnen met deze quilt kwam de serie Heritage van Howard Marcus (Collection for a Cause) uit. Op slag was ik helemaal verlieft op een hoop stofjes uit deze serie. 

Van een flink aantal stofjes kocht ik een Fat Quarter en van sommige zelfs  nog wat meer. Ik gebruikte ook Civel War stoffen uit andere series die ik er mooi bij vond passen maar de meeste stoffen kwamen uit deze serie. De Civil War Diary Quilt is inmiddels al heel wat jaren klaar en ik vind hem nog steeds erg mooi.


Ik heb nog steeds een hele doos met restjes van deze quilt staan. Bij het maken van een andere sampler, de Nearly Insane, gebruikte ik een paar stoffen uit deze restjes doos maar de doos is nog steeds aardig gevuld.

Vorige week zag ik bij toeval op internet dat de "Collection for a Cause" 10 jaar  bestaat en dat daarom een aantal stoffen uit de oude series opnieuw uitgegeven worden. En ook dus stofjes uit de Heritage serie.

Ik bestelde bij de Quilterie een paar stofjes uit deze serie. De stofjes werden super snel en heel netjes verpakt bezorgd. Alleen de postbode had moeite om het brievenbuspakketje door mijn brievenbus te krijgen, maar dat lag aan hem. Gelukkig was ik thuis en hoorde het gerommel bij de voordeur. Ik heb de deur maar open gedaan en het pakketje zo aangepakt.


Vooral het steenrode stofje dat nu onderop ligt is een kleurtje dat ik heel veel als contraststofje heb gebruikt en dus niet veel meer van heb. Nu eens denken wat ik hier samen met de restjes uit mijn doos mee ga doen. Ik vind de stofjes nog net zo mooi en ik ben er nog net zo verlieft op als toen.


Het is al weer eind januari. De tijd gaat echt veel te snel. 
 

Deze maand heb ik wel mijn doelen met patchen gehaald. Alle sterren van mijn Kim Mclean Quilt zijn van cirkels voorzien. Ze zijn alleen  nog geregen, het echte vastzetten moet nog gebeuren. Eigenlijk heb ik ze allemaal voorbereid met het idee dat als ik voor een paar dagen naar het ziekenhuis moest, ik ze dan zo mee kon nemen en daar kon afmaken. Je naaimachine mee naar het ziekenhuis nemen is een beetje lastig. 😉 Gelukkig bleek dat ik (voorlopig) alleen maar voor controle naar het ziekenhuis hoef, dat valt weer mee. Er is vast binnenkort wel schaatsen op tv en dan is dit een prima werkje.


De top van mijn Irish Chain scrap quilt is helemaal af. Het is een ruime 1-persoonstop geworden. Alle stofjes die ik hier voor gebruikt heb zijn restjes van mijn Nearly Insane quilt. De doos is iets leger geworden maar nog niet heel erg veel. Nu eens bedenken of ik met de rest een andere scraptop ga maken of dat ik de nog resterende stofjes gebruik om een achterkant mee te maken. En ik moet achter tussenvulling aan voor deze top en voor mijn Falling Charms Quilt Top.

3 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Mooi allemaal Petra. En knap dat je zo weer restjes weg kan werken. Ben benieuwd wat je nieuwe project gaat worden.

Conny's-blog zei

Zo prachtige quilts laat je zien zeg, heerlijk al die rest stofjes toch............liefs.Conny

Klaske zei

Zo flink om die quilts af te maken, de civilwar ben ik in blijven haken, vond de stofjes niet meer mooi en heb het boek aan een vriendin gegeven samen met de blokken.
Mijn Nearly insane (en DJ)liggen er ook nog, maar die heb ik er inmiddels weer bijgepakt..
Gelukkig dat je niet voor een paar dagen naar het ziekenhuis hoeft, al had je je dan niet verveeld ;-)