vrijdag 21 april 2017

Hufflepuff Quilt (Harry Potter)


Deze quilt is al in februari helemaal af gekomen (zelfs met een quiltlabel er aan, iets wat bij mij veel te vaak blijft liggen) maar ik had haar nog niet laten zijn.

Op verzoek van mijn DD heb ik voor haar studentenkamer een Hufflepuff quilt gemaakt, zij heeft zelf het ontwerp gemaakt. Voor wie niet bekend is met Harry Potter, Hufflepuff is รฉรฉn van de afdelingen op de kostschool waar Harry Potter naar toe gaat. Mijn dochter en ik zijn grote fans van deze boekenserie.

De quilt was simpel te maken maar het heeft wel wat voeten in de aarde gehad om het wapen op stof geprint te krijgen. Dat kan ik zelf ook wel met onze inkjetprinter maar dan alleen maar tot A4 formaat en die moest groter. Uiteindelijk was een bedrijf dat normaal T-shirts print zo lief om het nu eens op mijn eigen mee gebrachte stof te doen.

Halverwege het maak proces kreeg ik vragen of ik nu een bijtjes quilt aan het maken was.๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚



3 opmerkingen:

Marjan zei

Wat vreselijk leuk, Petra! Een Hufflepuff quilt! Wat is hij prachtig geworden. En helemaal "echt", met het wapen in het midden. Het blijven onvergetelijke verhalen, hรจ...

Guusje, zei

Wat een prachtige quilt en helemaal Harry Potter.

Gerda Hartman zei

Wat is hij mooi geworden Petra. En die doos applicatie garen is echt een snoepdoos! Fijne zondag nog.