maandag 6 december 2010

Op verzoek


Vanavond al weer twee verzoeknummers. De eerste foto's zijn speciaal voor Gerda. Zij heeft me op de Bee bij de Schapekop in Nieuwpoort bezig gezien met het kerststal quiltje. Toen ze hoorde dat het om een berenkerststal ging vroeg ze om een foto op mijn blog. Dat ging toen nog niet want de spullen stonden nog achter het luik. Sinds vandaag is alle kerstversiering te voorschijn gehaald dus bij deze.




De drie koningen zijn nog onderweg naar de stal en staan nog wat apart van de rest. Ja ik weet dat Jozef en Maria ook nog niet in de stal horen maar die staan wat lastiger apart :-)


Bij Liesbeth op haar blog kwam ik een voor mij wel heel bekende kerstmerklap tegen. Liesbeth was nieuwsgierig naar de mijne dus daarom ook een foto op mijn blog. Het patroon komt uit een oude Ariadne. In mijn herinnering borduurde ik hem begin jaren negentig. Sinds die tijd hangt hij in december en januari bij ons aan de muur.

Morgen hoop ik langs het Quilters Palet in Den Haag te kunnen gaan en ook gelijk de ragtime quilt weg te kunnen brengen. Ik hoop het want het kan zijn dat ik bij een ziek meisje moet blijven. Als het morgen niet lukt dan wordt het waarschijnlijk pas zaterdag.

5 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Ja grappig, nu weet ik weer dat ik die kerstboom erop wilde hebben, dat is dus mijn persoonlijke verandering. Ik heb nog iemand gevonden die hem heeft, ik zal beide linken ook even op mijn site erbij zetten. groet liesbeth

Lida zei

Wat een leuke kerstgroep, had er wel eens van gehoord maar nog nooit gezien! Ook je quiltje in het stalletje past er heel goed bij! En je merklapje is een schatje, leuke traditie om hem zo ieder jaar weer op te hangen! Fijne dag, groetjes
Lida

Carin zei

Wat ontzettend leuk zeg !!
Dus nog niet beginnen met lezen in de 4 delen begrijp ik ??? Ik kan nog wel wachten hoor, want twee nieuwe delen (spells en Wings) komen er nog aan van een andere schrijfster en een boek dat FALLEN heet :-)

Janny de Roo zei

Petra, ik zit er aan te denken een special te maken van al deze Kerstlappen.

Gerda Hartman zei

Oh, wat is ie schattig geworden zo. En dat schilderij is ook al zo mooi. Helaas doe ik dat nooit meer met de hand borduren, maar heb het veel gedaan. Beterschap met je dochter. Ik hoop dat je je quilt snel weg kunt brengen. En zal Ingeborg de quiltwinkels al leeg gekocht hebben. Ben zo benieuwd dinsdag.