zondag 9 november 2008

Ragtime Quilt



Op 31 augustus hebben mijn buurvrouw en ik een hele leuke workshop gevolgd bij Evy van het Quilters Palet in Den Haag (haar website vind je links onder Quiltwinkels). We hebben die dag hard gewerkt aan een Ragtime Quilt. Natuurlijk moest er thuis nog een hoop aan gebeuren maar deze quilt was zo leuk dat het geen UFO mocht worden! De stof is gekocht bij "De Naaidoos" in Nieuw Buinen. Gelukkig vond ik later nog wat extra stof in Rotterdam zodat de quilt toch de gewenste lengte kon krijgen.

Gisteren heb ik de laatste lapjes aan elkaar genaaid en toen begon het knippen van de zomen. Dat viel gelukkig niet tegen en vandaag was hij klaar. Samen met DH heb ik de quilt eerst maar even buiten uitgeklopt (tot groot plezier van onze DD) om het grootste gedeelte van de losse draadjes kwijt te raken. Nu nog even informeren wanneer ik bij de buurvrouw gebruik mag maken van haar droger, en dan is het alleen nog wassen en in de droger. Ik zal nog een foto plaatsen als de quilt uit de droger is gekomen.

En ik moet natuurlijk nog een naam verzinnen voor op het label. Iemand een goed idee?

Geen opmerkingen: