woensdag 27 mei 2020

Oefenen

Ik ben geen fan van oefenen, in elk geval niet met een bezigheid die tot kort van geen enkel probleem was maar met mijn nieuwe naaimachine zal het toch echt moeten. Als oefen project ben ik begonnen met de Kerstvoorbereiding XL quilt. Deze quilt gaat uit blokken van 2,5 bij 2,5 inch bestaan dus niet al te ingewikkeld en ik hoop nog steeds hem in november cadeau te kunnen geven aan DD.




Ik was zo aan het opletten met naaien op mijn nieuwe machine dat ik duidelijk minder aandacht aan andere dingen besteedde. DD dochter had het verzoek ingediend om de nieuwe quilt 2 persoon te maken en ik heb dus wel uitgerekend uit hoeveel inch een 2.40 m brede quilt bestaat maar mij niet gerealiseerd  dat mijn huidige blokken niet 1 maar 2 inch breed worden in de top. Ik dacht slim te zijn en de sliert nu maar de helft van het aantal blokken te maken zodat hij hanteerbaar bleef. De blokken kwamen uiteindelijk keurig aan elkaar  maar aan het eind had ik wel een sliert van 2.40 m breed en niet 1.20 breed😊. Ook hierbij geldt dat er ergere dingen zijn en omdat de uiteindelijke quilt toch 2.40 breed moet worden hoef ik niet eens achteruit te gaan naaien. 




De eerste borduurtjes hebben hun plek al gevonden.
 


1 opmerking:

Gerda Hartman zei

Dat wordt nog even door werken! Succes ermee en hou ons op de hoogte.