zondag 29 juli 2012

Alle twee ons best gedaan


 Allereerst DD. Lang zag het er naar uit dat de Bark Europa eerste lag in de race van Lissabon naar Cadiz (Portugal naar Spanje). Na een tijdscorrectie zijn ze uiteindelijk tweede geworden in hun categorie. Deze tijdscorrectie vindt plaats omdat niet alle schepen even groot zijn en dus even veel zeilen hebben. Heel bijzonder was dat de nummer 1 tot en met 3 binnen een paar minuten van elkaar geëindigd zijn. De Bark Europa heeft ook nog de prijs gewonnen voor de crew met de meeste verschillende nationaliteiten (13 stuks). Vanmiddag vaart de vloot aan Tall Ships weer weg uit Cadiz. Deze keer niet voor een race maar voor een cruise-in-company. Ze varen via Lissabon naar A Coruna.
 

Met DD in Portugal/Spanje en DH een paar dagen vrij heb je tijd om leuke dingen te doen. Eigenlijk zijn we vooral heel lui geweest maar ik heb wel een bezoekje gebracht aan de Quiltwinkel. Evy van het Quilters Palet heeft me geholpen om een oplossing te vinden voor mijn "draad niet door de naald kunnen krijgen." Ik zie het oogje van de naald, ik zie het uiteinde van de draad maar doordat ik niet goed meer kan afstand schatten (die rot oogproblemen) krijg ik meestal de draad niet door de naald heen. Niet erg als er iemand anders thuis is om het te doen maar heel lastig als ik alleen ben. Voorlopige oplossing is de verbeterde versie van het oude Wilhelmientje. En een doosje waar ik 10 naalden met draad in op kan bergen zonder dat alles in de knoop raakt. Kan ik 's ochtends vroeg iemand vragen om mijn 10 naalden gebruiksklaar te maken en de rest van de dag kan ik vooruit.

Nog net in beeld in mijn quilt van Rural Jardin (French General) stof. Inmiddels ben ik op een meter klaar met tegen zomen.  Ik hoop vanmiddag de rest klaar te krijgen.


Ook heb ik  deze Matri Mitchell mallen gekocht. Ik wil in het najaar, als DD waarschijnlijk een half jaar lang gaat zeilen, een "Storm at Sea" quilt gaan maken. In de hoop dat de storm bij mij aan de muur hangt en niet op zee waar mijn DD is. :-) Met deze mailen hoop ik het afstand schatten probleem te verminderen. Ik moet ze nog uit gaan proberen, dus wordt vervolgd!



Heel hard is er gewerkt aan de Jelly Roll Pirouette Quilt, ook wel de JRP genoemd. Hier is de bies tegen gezoomd en je ziet een detail van het quiltwerk.


Inmiddels zijn alle molenwieken van een bijpassende knoop voorzien. Wat aan de achterkant van de quilt dit beeld oplevert. Weer een quilt die af is.

3 opmerkingen:

Klaske zei

Hé dat is handig!! Het is inderdaad vervelend als je zelf de draad niet in de naald kunt krijgen, maar nu kun je even vooruit!
Mooie quilt Petra!
Fijne zondag

Lida zei

Wat jammer, die paar minuten! Maar tweede is ook een hele prestatie! Je quilt is echt schitterend geworden! Groetjes
Lida

Gerda Hartman zei

Ik hoop dat het nu werkt met de naald en draad. En wat mooi dat je weer een quilt af hebt. Je gaat wel lekker nu. Dochter lief is inmiddels misschien al weer thuis? Vast vol verhalen!