dinsdag 12 januari 2010

"Eerste Quilt"


Katrien vroeg ons om vandaag onze eerste quilt(je) te tonen. Dat kan ik echter niet. Jarenlang lag hier het accent veel meer op zelf kleding maken dan op quilten. Ik heb wel altijd gequilt maar groter dan een kussen of pannenlap werd het niet. Die werkstukken zijn weggeven aan oma’s, oudtantes of gewoon verdwenen in de loop der tijd.

Een jaar of 10 geleden begon ik met machinaal borduren. Ik volgde cursussen en leefde me uit op de kleding van DD. Aan het einde van de lagere school vond die dat echter meestal niet zo leuk meer daarom moest ik iets anders vinden om me op uit te leven. Wat begon als een kussensloop voor DD bed werd uiteindelijk een quilt voor haar 12de verjaardag. Nu is er nog niet zo heel veel aan gepatched (eigenlijk alleen de randen) maar hij heeft wel een tussenvulling en is door gequilt. En wat belangrijker is, het was het begin van het opnieuw starten van een verslavende hobby. En toen Evy ook nog haar winkeltje in Den Haag opende was het hek van de dam.......

9 opmerkingen:

katrien zei

Ik vind hem best leuk hoor met die borduurtjes.

Anita zei

Leuk met al die borduurtjes. En ja in Evy haar winkeltjes is altijd zo veel te zien.

Lida zei

Erg leuk en origineel met die geborduurde stukjes erin! Leuk voor een eerste! Fijne dag, groetjes
Lida

Mascha zei

Hij is erg leuk met die borduurwerkjes erin. Is een keer wat anders.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

ik vind hem héél apart. Nog steeds een leuke quilt om te gebruiken, de kleuren zijn nog steeds leuk. Het Haagse winkeltje moet ik ook nodig eens een bezoekje brengen ;)


marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

Anoniem zei

Ik vind hem leuk hoor! Ik naaide ook veel kleding voor de kids, maaar ja ze worden ouder en dan willen ze niet meer hé?!

Groetjes Klaske

Annelies.H. zei

Och wat leuk borduurwerk in de quilt..
De eerste blijft toch speciaal, voor mij tenminste wel.

Gr.Annelies.H.

inge zei

dit is een ongewone, maar daarom niet minder mooie eerste quilt

Yvonne aka sommeke zei

3 lagen, het is dus een quilt (volgens de quiltpolitie dan)
En je eerste is en blijft een mooie herinnering van je quiltstart!