maandag 22 december 2014

Nearly Insane update en de kerst komt er aan.

First things first. Het is vandaag al weer 22 december, dus tijd voor de maandelijkse Nearly Insane update. Nu heb ik de afgelopen weken veel gepatchd maar weinig aan de Nearly Insane. Toch heb ik dit blok klaar, een simpele in vergelijking tot die van vorige maand. Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij was dat het deze keer een makkelijk blok was. Moeilijkere blokken mogen volgende maand weer.



 Ik vind de kleuren deze keer erg goed geslaagd. Het is niet opvallend maar toch een beetje Kerst.



Waar ik wel druk mee bezig was, was de Kerstquilt deel 2 en deel 3. Deel 2 wordt op dit moment doorgestikt en de top van deel 3 is ook af. Een beetje later dan de bedoeling was. Het is altijd weer eerder Kersttijd dan dat je denkt en mijn handen beperkten ook de patchtijd. 



Ik geniet dit jaar erg van de Kersttijd. Voor ons gezin een periode van rust na een heel druk jaar. De boom staat en cadeautje liggen er al onder. Komende dagen zien we familie en vrienden.



 Bij de bank ligt de Kerstquilt deel I en kun je precies bovenin nog een stukje deel II zien. Wie wil kan lekker op de bank wegkruipen onder deel I.


Voor deel III heb ik vandaag de wollentussenvulling gewassen. Dat moest want ik heb ook gewassen stofjes gebruikt. Voor alle drie de quilts heb ik in één keer een tussenvulling gekocht. Deel I kwam gewoon normaal de wasmachine uit, deel II kwam er uit met een gat maar dat kon ik met een pleister van wollentussenvulling die nog over was repareren. Deel III kwam vanochtend met twee gaten uit de machine, één gat was zo groot dat het nooit meer te repareren is zonder verdikkingen in mijn quilt te krijgen. Ik heb de vriendin die zou komen helpen dubbelen maar afgebeld. Na de Kerst ga ik een katoenen tussenvulling halen. Daarmee heb ik zulke wasproblemen nog nooit gehad. 


Ook zo'n teken dat de kerst er aankomt. De Kerststal staat er weer en de Kerstquilt hangt weer aan de muur.



In de Engelse winkel in Rotterdam kocht ik lekkere dingen. Zalige thee, heeft niks met Kerst te maken maar ik vind hem zo lekker. Fudge met whisky voor DH and shortbread voor ons beide. Ook voor onze beide zijn een paar lekkere Pickles. Vinden wij heel lekker bij een stukje kaas.


En op het fornuis pruttelt de Engelse appelmoes. Geen idee of die echt Engels is maar hij zorgt er wel voor dat het hele huis naar kaneel ruikt.


3 opmerkingen:

Klaske zei

Gewoon afwisselen met de makkelijke en moeilijke blokjes... Als je de moeilijke voor het laatst bewaard heb je er ook geen zin meer in :-)
Fijne kerstdagen Petra!

Gerda Hartman zei

Weer een prachtig blokje, hele mooie kleurencombi. En jullie gaan lekker smullen met zijn allen onder de kerstquilts. Hele fijne dagen en boven al een heel gezond 2015!

Marjan zei

Schitterend blokje erbij... En de kerstquilt-delen zijn erg mooi! Geniet van de feestdagen!